Het verhaal onthult de oorsprong van het T-virus en introduceert nieuwe elementen in de Resident Evil-verhaallijn. Het spel wisselt tussen Rebecca en Billy, en spelers moeten slim gebruikmaken van hun unieke vaardigheden om puzzels op te lossen en vijanden te verslaan. De samenwerking tussen de twee personages voegt een strategisch element toe aan de gameplay.
De gameplay behoudt de traditionele survival horror-elementen, waaronder beperkte munitie, enge vijanden en complexe puzzels. Dit draagt bij aan de spanning en maakt de game uitdagend. Het inventarissysteem is ook een belangrijk onderdeel van de gameplay, waarbij spelers moeten nadenken over welke items ze meenemen.
De geluiden en sounddesign dragen aanzienlijk bij aan de horroratmosfeer van het spel. De dreigende muziek en de enge geluidseffecten zorgen voor een meeslepende ervaring. Stemacteerwerk is over het algemeen solide en draagt bij aan de karakterontwikkeling.
De game bevat verschillende soorten vijanden, elk met unieke eigenschappen en zwakke punten. Dit houdt de gameplay gevarieerd en houdt spelers alert. De boss battles zijn indrukwekkend ontworpen en vereisen strategie en precisie.
Hoewel "Resident Evil Zero" wordt geprezen om zijn grafische pracht en enge sfeer, heeft het enkele kritieken ontvangen voor de iets gedateerde besturing en het traditionele opslagsysteem. Desondanks blijft het een favoriet onder fans van het survival horror-genre en draagt het bij aan de rijke geschiedenis van de Resident Evil-serie.
Verberg.