De gameplay van Catwoman is een mix van actie, platformen en stealth. Als Catwoman gebruik je acrobatische bewegingen en zweepaanvallen om vijanden te verslaan en door de levels te navigeren. Helaas valt de gameplay vaak in herhaling, en de besturing kan soms een gebrek aan responsiviteit vertonen.
Het verhaal van het spel volgt de gebeurtenissen van de film en probeert de motivaties van Catwoman te verkennen. Hoewel het verhaal enigszins meeslepend is, slaagt het er niet in om de diepgang en complexiteit van de personages volledig tot hun recht te laten komen.
Een positief aspect van Catwoman is het ontwerp van de niveaus, met variatie in omgevingen en enkele interessante platformelementen. Het spel biedt ook enkele secundaire doelen en verzamelobjecten, wat de replay-waarde enigszins verhoogt.
Helaas wordt het positieve effect van het ontwerp van de niveaus tenietgedaan door de algehele uitvoering van het spel. De camera kan soms onhandig zijn en de controls voelen soms onnauwkeurig aan, wat leidt tot frustrerende momenten tijdens het spelen.
De animaties en geluidseffecten dragen enigszins bij aan de atmosfeer van het spel, maar ze zijn niet opmerkelijk of baanbrekend. De muziek probeert een filmische sfeer te creëren, maar slaagt er niet volledig in om indruk te maken.
Helaas wordt Catwoman over het algemeen niet goed ontvangen door zowel critici als spelers, vanwege de genoemde tekortkomingen in gameplay, besturing en presentatie. Ondanks enkele positieve aspecten zoals het ontwerp van de niveaus, slaagt het spel er niet in om op te vallen in vergelijking met andere actie-avonturenspellen op de markt.
Verberg.