x HomeWinkelKlantenserviceLijstenAll-in-1SpellenHardwareReviewsInkoopHelden
Bestel vandaag voor 18.00u, morgen in huis.

Donald Duck: Quack Attack Review

Donald Duck: Quack Attack, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner Donald Duck Quack Attack

Donald maakt deze makkelijke platformer heel origineel!

Donald Duck, Wie kent hem niet? het vrolijke, humeurige eend is wereldberoemd. Veel kinderen, maar ook volwassenen, lezen zijn strips elke week met veel plezier. Reden genoeg dus om een game te maken met Donald in de hoofdrol. Maar is dit een afgeraffelde, slechte game om snel wat geld te verdienen, of is het een spel dat je geld waard is?

Veel gamers zullen vooroordelen hebben over dit spel (kinderachtig, niet serieus nemen), iets wat in mijn ogen geheel onterecht is.

Donald? Wie kent ’m niet!
Het spel begint met een redelijk introfilmpje, wat voor de fans zeker leuk is. Hierin zie je hoe Daisy (Katrien) de tempel van Merlock is binnengegaan. Vanuit daar geeft ze een verslag voor haar beroemde nieuwsprogramma. Dan ontdekt hij haar en neemt haar gevangen. Vervolgens valt de verbinding uit. Dit was allemaal live te volgen, en Donald aarzelt dan ook niet. Hij zal haar redden!

Nu begrijp je natuurlijk wel dat het de bedoeling is dat jij haar red. Gelukkig sta je hier niet alleen voor. Je grote vriend Willy Wortel is uitvinder, en hij heeft een tijdmachine uitgevonden. Helaas is je neef Guus Geluk de tijdmachine ingesprongen voordat deze helemaal klaar was, waardoor het apparaat niet meer genoeg kracht heeft. Maar de enige manier om bij de de tempel te komen is via de tijdmachine (hoe is Daisy er dan gekomen?). Aan jou dus de taak om vier windhaantjes in de vier verschillende werelden te vinden, zodat de kracht weer terugkeert.

Kwak!
Het spel bestaat uit vier verschillende werelden: Duckberg, Duckstad, het gebied van Zwarte Magica en Merlock?s Tempel. In elke wereld zijn er 4 levels. Deze worden in een soort side-scrolling beeld (Crash Bandicoot, anyone?) weergeven. Het grootste gedeelte van de tijd ben je bezig met het ontwijken van obstakels en het verslaan van vijanden door op ze te springen of ze te slaan. Elke wereld heeft zijn eigen eindbaas. Je hebt : Bernadette de kip, de Zware Jongens, Zwarte Magica en Merlock. Deze eindbazen zijn opzich leuk gemaakt, maar wel veel te makkelijk te verslaan.

In deze levels kan je ook Versnellers (moeren) verzamelen. Dit is een variant op de bekende munten. En, natuurlijk, als je er 100 hebt krijg je een leven. Erg orgineel... Wat je ook nog kan verzamelen zijn Gouden Draden. Als je er 10 hebt verzamelen, krijg je een nieuwe outfit. Hier heb je verder niks aan, maar het is toch een leuke toevoeging, die zeker door de kleinere kids gewaardeerd zal worden.

Review Donald Duck: Quack Attack: Donald en Guus kijken naar Katrien.
Donald en Guus kijken naar Katrien.
Review Donald Duck: Quack Attack: Donald in het allereerste level
Donald in het allereerste level
Humeurig
In dit spel heeft Donald vier verschillende buien. Deze zijn erg belangrijk in dit spel. Deze buien zijn er: gelukkig, hyperactief, kwaad en razend. Je begint een level in een gelukkige bui. Dit is de normale bui van Donald. Als je door een vijand geraakt word je drie seconden razend. Dan ben je drie seconden ontsterfelijk. Hierna wordt je kwaad. Als je dan nog een keer geraakt wordt, ga je naar de eeuwige jachtvelden. Ook zijn er power-ups te krijgen om Donald hyperactief te krijgen (Milk Shake en Sinaasappelsap), dan ben je 10 seconden onsterfelijk en kan je geheime locaties ontdekken. Deze buien zijn leuk gedaan en geven net even wat extra?s aan het spel.

Wat leuk gedaan is, is het special systeem. Als Donald 5 versnellers oppakt in 1 seconde, krijgt ie een letter van het woord ?SPECIAL?. Als hij alle letters heeft gehaald in een level krijgt hij aan het einde een special move van Kwik, Kwek en Kwak. Deze kan hij gebruiken door op 3 vijanden te springen zonder op de grond te komen, snel de R-knop indrukken en daarna de juiste combinatie van knoppen invullen. Je krijgt dan een filmpje te zien van de special move, waarin Donald een hele rare actie doet (basketballen in een tutu, iemand?). Per special move is er een ander filmpje.

Challenges
Nadat je alle levels hebt gehaald, zijn er nog challenges waar je aan mee kan doen. Er is er een van Kwik, Kwek en Kwak, en ook een van Guus Geluk. In die van Kwik, Kwek en Kwak moet je een serie special moves doen. Als je deze allemaal goed doet, dan krijg je een ?toffe munt?. Als je alle munten in een werelddeel hebt, krijg je een bonus level. Deze bonuslevels zijn echter ongelofelijk lelijk, waardoor je nou niet echt zin krijgt om alle munten te gaan verzamelen. In de challenge van Guus moet je een level voltooien binnen een bepaalde tijd. Je krijgt dan een stuiver, die je kan verzamelen voor de lol.

Tja, Wat zal ik zeggen. De graphics zijn niets bijzonders, maar dat hoeft ook niet bij een cartoongame. Het geluid is leuk, en dan met name het kwaken. Het verhaal echter is ongelooflijk standaard en niet echt boeiend. Ook de moeilijkheidsgraad ligt VEEL te laag. Toch, al met al, is het nog een redelijke platformer waar je een paar uurtjes mee speelt. Voor de liefhebbers een goede koop, de meeste mensen zullen echter liever een betere platformer hebben.

Tsja, wat zal ik zeggen. De graphics zijn niets bijzonders, maar dat hoeft ook niet bij een cartoongame. Het geluid is leuk, en dan met name het kwaken. Het verhaal echter is ongelooflijk standaard en niet echt boeiend. Ook de moeilijkheidsgraad ligt VEEL te laag. Toch, al met al, is het nog een redelijke platformer waar je een paar uurtjes mee speelt. Voor de liefhebbers een goede koop, de meeste mensen zullen echter liever een betere platformer hebben.

Conclusie Donald Duck: Quack Attack - Nintendo GameCube Review

Pluspunten:
  • Donald Duck
  • Voor de kleintjes erg leuk
  • Toch weer een paar uurtjes zoet
Minpunten:
  • Te makkelijk
  • Slappe verhaallijn
  • Na 1 keer uitspelen verdwijnt het spel in de kast
Review geplaatst op
Gameplay:5,5
Replay:6,0
Grapics:6,0
Sound & Music:7,0
Review cijfer:
7,1
Deze 3 minuten review is eigendom van MarioCube (.nl)
© 2017 - 2024
Donald Duck: Quack Attack
20.49
16.99aanbieding
6 Maanden garantie
Handleiding en doosje
Wanneer andere versie op voorraad?
Extra Donald Duck: Quack Attack review
Tweede korte review van JasperReuters:

1005
16 jaar
Originele platformer!
’Donald Duck: Quack Attack’ is naar mijn mening een ontzettend vermakelijk en humoristisch spel. Al je favoriete Donald Duck karakters zijn van de partij: Willie Wortel, Guus Geluk, Katrien, de neefjes en natuurlijk Donald zelf!
Geniet van volledig geanimeerde cutscenes en origineel leveldesign. Een goede eigenschap van de game is de variatie waarop de levels worden gespeeld. Er zijn 3D levels, maar ook side scrollers en levels met een vooraanzicht.
Er zit een tijdslimiet op de levels, maar die is erg ruim. Het spel begint makkelijk, maar wordt naarmate je speelt steeds moeilijker. Een ontzettend leuk spel voor iemand die een goedkope platformer zoekt!
Cijfer:
8,0

Wil je meer informatie en reviews lezen voor Donald Duck: Quack Attack? Kijk op de All-in-1-pagina van Donald Duck: Quack Attack!