x HomeWinkelKlantenserviceLijstenAll-in-1SpellenHardwareReviewsInkoopHelden

Bloody Roar: Primal Fury Review

Bloody Roar: Primal Fury, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner Bloody Roar Primal Fury

Laat het beest los in deze redelijke fighter!

Je tegenstander staat voor je, je voelt je al verslagen, maar je wilt niet opgeven. Je hebt geen hoop meer, maar je voelt een woede, je laat het beest in je los! De strijd is nu pas begonnen!

Grauw!
Bloody Roar is in Japan best wel een groot succes, in Europa moet deze fighter onder de andere fighters: Virtia Fighter, Tekken, Soul Calibur en Dead or Alive. Maar sinds wij het hier over de Gamecube hebben, is Bloody Roar toch wel een leuke fighter. Wat moet je nou doen in dit spel? Uiteraard je tegenstanders in elkaar beuken en hoe? Elk karakter heeft een eigen beest! Je kan dus in een beest veranderen als je of een beetje nauw zit of als je je tegenstander nog erger de grond in wilt beuken!

Wie en wat?
Je hebt best veel karakters om uit te kiezen, ieder karakter heeft namelijk een eigen Beast-Form. Als je dit activeert verandert je karakter in een beest waarmee je dus extra aanvallen kan doen en ook nog eens een leuke Hyper-Combo. De beesten zijn uiteenlopend, sommige zien er echt uit als een beest, terwijl andere alsnog menselijke trekjes hebben (buiten het feit dat alle beesten op 2 poten lopen zoals mensen).Zoals ik al zei heb je zeer uiteenlopende beesten. Je hebt natuurlijk gevaarlijke beesten, zoals de Leeuw, Tijger enz. Maar je hebt ook non-beesten zoals Demonen. Maar je hebt ook hele lieve beesten. Konijnen en Pinguins komen zelfs voorbij! Dit is eerst hilarisch om te zien en je lacht je helemaal dood. Totdat dat ene lieve konijntje je helemaal in elkaar slaat! Het met beesten vechten is echt tof gedaan, ik ga zelf meestal ook brullen omdat ik helemaal in die Rage-Mode gezogen word, zeker als je die Hyper-Combo?s uitvoert. Elk karakter heeft ook een heuze Hyper-Mode. In deze Rage-Mode die nog sterker is dan de Beast-Mode, word je sterker, sneller enz. Er is echter een nadeel, je bent dit maar tijdelijk en als dat voorbij is, kan je (voor een tijdje) ook niet meer in een beest veranderen.

Review Bloody Roar: Primal Fury: Vanaf nu ga ik naar de Penthouse!
Vanaf nu ga ik naar de Penthouse!
Review Bloody Roar: Primal Fury: 2 Hit? Is ook niet zo vreemd als je een arm door zijn lichaam heen slaat!
2 Hit? Is ook niet zo vreemd als je een arm door zijn lichaam heen slaat!
Arena?s en Graphics
De grafische kwaliteiten zijn hoog. Alles verloopt vloeiend en ziet er mooi uit. Je hebt verschillende Arena?s om uit te kiezen. Je hebt ook een klein beetje interactiviteit met de Arena?s, zo is het dus mogelijk om je tegenstander zo hard tegen een hek aan te rammen dat deze erdoor heen vliegt. Als je daardan doorheen valt ben je af, dan krijg je een Ring Out, iets wat ik eerlijk gezegd niet verwacht had van een spel als deze. Omdat de meeste Beast-Forms zo?n sterke aanval hebben die je in een keer door een muur heen rammen, kan een match snel voorbij zijn. Zeker omdat je bij het begin bij Round 1 al de mogelijkheid om in een beest te veranderen. Wat wel grappig is, is dat sommige Arena?s omsingeld zijn met water. Maar als je je tegenstander ziet dit er heel nep uit. Je ziet namelijk een plons, daarna hoor je nog een klap en bij die klap zie je nog een plong. Erg vaag gedaan.

Grrrrrr!
Meestal werken fighters niet zo goed op een Gamecube, door de besturing. Maar deze wist mij aangenaam te verrassen kwa besturing, de knoppen zijn goed onderverdeeld en je zult dus nooit last hebben dat bijvoorbeeld die gigantische A-knop in de weg zit. Ook met de Control Stick werkt deze game gewoon lekker. De Gameplay is erg snel, dit leid tot onduidelijkheid in het gevecht. Meestal kom je met Button-Bashen al heel ver en dat is gewoon jammer. Ik heb me een keer helemaal gespecialiseerd in een karakter en nodigde een paar vrienden uit om te komen spelen, die dit spel nog nooit gespeeld hadden. Hun doen uiteraard maar wat, Button-Bashen dus en konden mij helemaal inmaken, terwijl ik mijn karakter en het spel helemaal kende. Ook helpt het vaak ook tegen de Computer om er gewoon op los te rammen, dit vind ik best wel jammer. Als ze de Gameplay ietsje slomer hadden gemaakt, was alles een stuk overzichtelijker geweest en zou er meer diepgang in het spel zitten.

Bloody Roar: Primal Fury is gewoon een leuke, grappige, maar helaas een niet-al-te-diepgaande fighter. De karakters zijn leuk, maar bij graphics en gameplay laat het een paar steekjes vallen. De Ring Out die in deze game zit, werkt mij ook erg op mijn zenuwen. Welke fighter van vandaag de dag heeft nu nog een Ring Out? Desalniettemin is het best een aardige fighter geworden.

Conclusie Bloody Roar: Primal Fury - Nintendo GameCube Review

Pluspunten:
  • Leuke karakters