Review Spider-Man 2

Spelers: 1
Publisher: Activision
Developer: Treyarch
Leeftijd: 12+

Spider-Man 1 was als film een groot succes, de game was alleen veel minder. Daarom besloot Treyarch het op een hele andere boeg te gooien met Spider-Man 2!

Grand Theft Spider-Man
Spider-Man 2 is uiteraard het vervolg op Spider-Man. Treyarch heeft niet meer de standaard Action/Adventure besturing en gameplay genomen, maar heeft alles omgegooid... Het alleropvallendste van deze game is dat ze een deel van een hele populaire gamereeks hebben overgenomen. Namelijk Grand Theft Auto! Je bent namelijk vrij om door heel New York te slingeren! En dat is heel vet gedaan!

Gameplay omgegooid.
De Gameplay is helemaal omgegooid. De besturing heeft bijvoorbeeld nu een web, een spring en een aanvalsknop. In plaats van het web,spring,schop en sla systeem. Dit leid echter tot geen beperkingen. Spider-Man kan in dit deel veel vettere moves uitvoeren dan in Spider-Man1. Het webslingeren is deze keer ook helemaal omgegooid. Kon je in Spider-Man 1 zelf boven de hoogste wolkenkrabber nog aan een web slingeren, nu moet je webdraad ook daadwerkelijk aan iets hangen! Als je geen gebouw boven je hebt (of iets anderS) dan kan je gewoon niet slingeren. Het grappige hievan is, is dat je ook aan een helikopter kan hangen met je draad en dat je dan een leuk tourtje door de stad krijgt. Het slingeren is in het begin wennen, maar wel tof. Je kan je snelheid verhogen, verminderen. Je kan aan 2 webdraden hangen enz. Spider-Man heeft heel veel moves in deze game. Dat maakt het zo vet. Wall Crawling, Wall Running, Webswinging, Webzipping, het is allemaal van de partij!

Review Spider-Man 2
Nieuw van Het Net! ADSL voor de halve prijs!

Hero Points
Door vijanden te verslaan en objectives te behalen krijg je Hero Points. Hiermee kan je allerlei moves unlocken en kom je door het spel heen. Hero Points zijn ook te verdienen door extra missies uit te voeren, bijvoorbeeld de grappige Mary Jane missies, waarin je op tijd bij je afspraakje moet zijn. Er zijn veel van dit soort variaties (het Pizza bezorgen is hilarisch!) en houden je een tijdje bezig.

Graphics
Het webslingeren ziet er prachtig uit. De snelheid druipt er vanaf en op dat soort momenten voel je het bijna hoe het is om als Spider-Man door de stad heen te slingeren. Helaas zijn de graphics als je op de grond terecht komt bagger! De auto's zien er niet uit en alle NPC's (behalve de Bosses) zien eruit alsof ze uit het PS1 tijdperk zijn gekropen. Erg jammer! Aangezien het in de lucht wel tof uitziet!

Review Spider-Man 2
Als de zwaartekracht nu in werking word gesteld, heb ik een groot probleem!

Spidey en zijn vijanden
Zoals ik al zei heb je veel te doen. Maar de strip/film figuren zijn er ook nog! Spider-Man zelf is wel leuk, maar ziet er wel uit alsof hij zo achterstevoren gebogen kan worden. De Bosses zien er ook wel mooi uit. Rhino, Mysterio en natuurlijk de Bad-Guy van de film; Doctor Octopus zijn van de partij. De Bosses zijn uit het jaren 60-jaren jasje gehaald en in een iets moderner jasje gestoken. Het resultaat ervan is bij de meeste goed gelukt, alleen bij Mysterio weer niet, maar dat is dan weer mijn kijk op zijn kleurenkeuze. Spider-Man 2 is een stuk beter dan zijn voorganger en ook nog eens het bewijs dat Gameplay belangrijker is dan de Grafische dingen die een game in huis heeft. De moves, het webslingeren; alles is Spider-Man en dat is maar goed ook!

Spider-Man 2 is een stuk beter dan zijn voorganger en ook nog eens het bewijs dat Gameplay belangrijker is dan de Grafische dingen die een game in huis heeft. De moves, het webslingeren; alles is Spider-Man en dat is maar goed ook!

Gameplay: 8,3
Grapics: 5,0
Replay: 7,4