Hier vind je onze eigen review van Medal of Honor: Frontline. We hebben het spel Medal of Honor: Frontline eens goed getest en hieronder vind je ons oordeel.

Review Medal of Honor: Frontline

Spelers:1-4
Publisher: EA Games
Developer: EA Games
Leeftijd: 12+

Medal of Honor vond zijn debuut op de PS1, daar werd het als een middelmatige WOII shooter bestempeld. In 2002 brengt EA Medal of Honor naar de PS2, Xbox en Gamecube. Is het hun gelukt om een goeie shooter te maken?

Saving Private Ryan
Je begint het spel met een zwart scherm, daarop verschijnt de tekst: As the Enemy went to Heaven, I stayed here in Hell. Iets wat natuurlijk klopt als je de film Saving Private Ryan hebt gezien, waarom ik nou deze film naar voren breng? Omdat EA namelijk die film heeft geprobeerd na te doen. Zoals velen misschien wel weten, is het begin van Saving Private Ryan spectaculair en werd D-Day op een prachtige manier nagespeeld. Hier word een goeie poging gedaan daartoe, maar technisch gezien is dat ook gewoon niet mogelijk. Maar de sfeer zit er goed in! Chaos is het als je op dat strand terecht komt, alles is sfeervol. Ontploffingen, Machinegeweren, je ziet ze niet allemaal, maar je hoort ze wel! Ze hebben niet alleen D-Day van de film 'gejat', maar ook een brug-scene uit de film.

Hollandsch Glorie!
De missies zijn zo simpel als het maar kan; vernietig dit, pak die documenten enz. De standaard WOII wapens zijn weer aanwezig, M1 Garand, Thompson. Ze schieten allemaal lekker en het richten gaat soepel. De besturing is gewoon goed, het werkt gewoon lekker en dat waardeer ik altijd ten zeerste. Je gaat ook echt naar verschillende locaties. Het leuke ervan is, is dat een groot deel ervan zich in Nederland afspeelt. Wat dan ook zeer grappig is om te horen, dat als je een huis binnengaat, dat het gezin wat daar inwoont verschrikt opstaat en vragen: Wat wilt u? Erg leuk om te horen!

Review Medal of Honor: Frontline
Ey Henk! Zit daar niet zo en loop eens door!

Ich habe im Vizier!
Of het bovenstaande kopje goed geschreven is, kan mij niet zoveel schelen, ik ben namelijk een ramp in duits. Maar in dit spel gaat het natuurlijk om Duitsers afknallen. Af en toe is dit vreemd, want als je iemand echt helemaal in het vizier en je schiet, gebeurt er niets. Behalve als ze je opmerken, best wel slecht, aangezien hierdoor Stealth wel een beetje naar de klote word geholpen. De A.I. is ook echt helemaal niets, ze reloaden op het midden van het slachtveld. En het meest erge is, dat als je ze in hun ballen schiet, ze naar hun hoofd grijpen. Ik zou toch echt naar die andere gevoelige plek grijpen.

Review Medal of Honor: Frontline
Ik kniel voor de heilige shotgun! God zegene u!

Multiplayer
De Gamecube versie heeft ook een Split-Screen Multiplayer. Waarom ik nu Gamecube versie zeg, is omdat de PS2 versie gewoon geen Multiplayer heeft (van de Xbox weet ik het niet)! Het is in ieder geval een hele goede reden om daarvoor de Gamecube versie aan te schaffen. De Multiplayer is niet bijzonder en zit met grafische bugs, maar desalniettemin vind ik het toch altijd leuk om dit spel in Multiplayer te spelen, dit komt door de sterke sfeer die in dit spel zit.

Medal of Honor: Frontline is opzich geen bijzondere shooter, maar de sfeer maakt de game zo sterk dat je gewoon wilt doorspelen. Een goeie poging tot Saving Private Ryan, het is misschien maar goed ook dat de game niet zo heet, aangezien het gewoon technisch (nog) niet mogelijk is om dat in een game te zetten. Ook de Multiplayer is leuk, door de sterke sfeer. Het is duidelijk: Medal of Honor: Frontline is een goed spel door de sterke sfeer. Punt.

Gameplay: 9,0
Grapics: 6,4
Replay: 7,8