Hier vind je onze eigen review van Mario Power Tennis. We hebben het spel Mario Power Tennis eens goed getest en hieronder vind je ons oordeel.

Review Mario Power Tennis

Mario begon ooit als een paar puntjes in een speelhalcafé, in het spel Donkey Kong. Hij werdt simpelweg Jumpman genoemd. Later kreeg hij de naam Mario Mario. Op de NES en SNES kwamen er nog vele Mario avonturen, maar bijna allemaal platformers. Op de Nintendo 64 ging het nog verder. Je kon met Mario racen, golfen en feesten. Toen kwam er ook op de Nintendo 64 Mario Tennis uit. En nu is het vervolg er. Kan dit spel zijn voorganger overtreffen?

Al vanaf het moment dat je de disc in je gamecube doet en deze aanzet, krijg je het gevoel dat je midden in een goed spel zit. Het introfilmpje is namelijk erg leuk, en geeft je het gevoel dat het goed zit. Ik kijk introfilmpjes de eerste keer altijd, maar veel mensen zullen daar het geduld niet voor hebben en het skippen. Ik zeg je: kijk het tenminste één keer. Je zult er geen spijt van krijgen!

Klap-Traps
Als het filmpje klaar is, kijk je tegen een leuk beginscherm aan, iets wat bij veel Nintendo-spellen het geval is. Ook het menu ziet er fraai uit. Drie modes daar, zijn erg belangrijk en zal je nog vaak gaan gebruiken.
Exhibition: Dit is gewoon een potje tennissen, tegen je vriend(en) of tegen een computer. Je kan zelf instellen hoe goed deze zijn, van belachelijk slecht tot veel te goed. Ook kan je dubbelspelen doen. Net als op de N64 draait het vooral om multiplayer. Je hebt een ruim aantal keuzes qua characters, en je kan er ook nog enkele winnen. Daarna kun je een baan kiezen. Je kan gewoon een normaal potje tennissen op Peach Dome, maar je kan ook kiezen voor een potje tennis op één van de speciale banen. Zo is er een baan van Luigi's Mansion, een retro baan en een baan van Wario's Factory. Behalve Peach Dome heeft elk van deze banen een Gimmick mode, waarin er verschillende dingen gebeuren op het veld. Op het veld Luigi's Mansion bijvoorbeeld, zijn er spoken die je irriteren. En op het veld van Donkey Kong zijn er Klap-Traps. Deze kruipen over het net en als je het goed doet, kan je ze naar de helft van de tegenstander slaan. Ze zullen proberen je tegenstander te bijten, en als ze eenmaal aan de tegenstander vastzitten, loopt deze een stukje langzamer. Dit is een erg leuke toevoeging, en zorgt zeker voor een verlenging van de speelduur!
Ook kan je nog kiezen voor Ring mode, waar je de bal door ringen moet slaan en item mode, waarin je speelt met typische Mario items.
Tournament spreekt voor zich, hier kan je een leuk toernooitje doen. Hierbij moet je bekers winnen en zo kan je nieuwe dingen unlocken, zoals characters, banen en zelfs Special Games.
Bij Special Games doe je een soort van minigames. Zo moet je Mario inkleuren en moet je bij Luigi's Mansion spoken verjagen.

Review Mario Power Tennis
Als je racket gloeit, kan je een speciale move doen.

Mario voor iedereen
Er zijn verschillende banen in Mario Power Tennis. Als je fan bent van Donkey Kong is de Jungle-Baan jouw baan. Je hebt ook nog de baan van Luigi's Mansion, en het standaard veld Peach Dome. En voor de retro fans is er een Classic Course.

Spectaculair?
Op grafisch gebied heeft Nintendo het allemaal goed voor elkaar. Beter dan op de N64, maar dat is logisch. De characters zien er goed uit, net als de speciale effecten. De banen zijn mooi vormgegeven en geven het tennis echt iets speciaals. Het publiek ziet er redelijk goed uit, alleen was wat afwisseling niet erg geweest. De animaties zijn mooi, en de framerate blijft goed, wat er ook gebeurt op de baan. Nergens iets van lag. Houden zo!

Review Mario Power Tennis
Op de baan van Luigi's Mansion zijn er spoken die je vreselijk irriteren.

Jahoo!
Het geluid is niet heel bijzonder, maar gewoon zoals meestal in een Nintendo game. In het menu hoor je een vrolijk deuntje, en op de banen zijn er ook leuke muziekjes. Je hebt niet echt zoiets van: Wow!, maar toch zijn het leuke muziekjes. En Mario's kreten zijn zoals altijd: Jahoo! En zeg nou zelf: Als je het geluid zo belangrijk vindt, dan koop je toch geen tennisgame?

Mini-Boo'tjes
Elk character heeft zijn eigen racket. Laat ik als voorbeeld Luigi nemen. Hij heeft een blauw racket met een groene L erin. En zo heeft elk poppetje een eigen racket. Erg leuk. Met A en B kan je normaal tennissen, en met X en Y kan je, als je racket gloeit, een speciale aanval of verdediging doen. Aanvallen doe je als je vlak voor de bal staat. Mario krijgt bijvoorbeeld een hamer, Bowser spuuwt vuur en Boo krijgt hulp van allemaal Mini-Boo'tjes. De verdediging gebruik je als je ziet dat je de bal echt niet meer gaat raken. Peach kust dan de bal naar zich toe, Waluigi zwemt en Wario gebruikt zijn verlengbare arm. Deze powerslagen zijn allemaal erg orgineel en goed gedaan. Alleen al hierom zou je het spel kopen.

Een leuk spel dat je zeker vele uren speelplezier zal geven. De singleplayer alleen heeft niet genoeg in huis om lang te boeien, maar dit is echt een spel dat je koopt voor de multiplayer. Als je de N64 versie hebt gespeeld, zal je misschien op een gebrek aan vernieuwing stuiten, maar anders is dit zeker geen miskoop. Met goede graphics, leuke sounds en geweldige gameplay is dit weer een toppertje van formaat!

Eindcijfer:
8,6
Plus punten: