Review Crazy Taxi

Spelers: 1
Publisher: Acclaim
Developer: SEGA
Leeftijd: 3+

Saaie taxiritjes… ik heb er niks mee, daarom hebben we Crazy Taxi! Waarin je passagiers op een zo gevaarlijk en zo snel mogelijke manier ergens naartoe moet brengen.

Vroem! Vroem!
Natuurlijk doe je dat allemaal om geld te verdienen in Crazy Taxi! Je kan dus rondrijden in één grote stad waar je dus allemaal klanten ophaalt. Je behaalt fooi om dus klanten van punt A naar punt B te brengen, dit gaat allemaal op tijd. Wat tijd betreft heb je mogelijkheden, je kan kiezen of je een bepaalde tijd gaat rijden. Maar je kan ook in Arcade mode dit spel spelen. Dat betekent dat je 1 minuut krijgt en per klant die je ophaalt krijg je de hoeveelheid tijd van dat ene ritje erbij. Zo moet je dus zo lang mogelijk zien te overleven. Om meer fooi te krijgen moet je gevaarlijk gaan rijden.. denk hierbij aan sprongen maken, en dichtbij andere auto's rijden (natuurlijk heeel erg dichtbij). Zo kan je een soort van Fooi-Combo maken, des te meer je van die risico's neemt, des te meer fooi je krijgt per risico.

We got a customer!
Je hebt verschillende soorten klanten, je hebt tieners, priesters, toeristen enz. Die willen dus naar verschillende locaties. Tieners willen naar muziekwinkels, Priesters willen naar de kerk en toeristen willen naar monumenten enz. Wat zo rot is aan die klanten is zodra je ze gebracht hebt, ze daarna weer op dezelfde plek staan als dat je ze ophaalde en ze willen weer naar precies dezelfde plek toe. Daardoor gaat de diepgang er natuurlijk uit! Wat grappig is om te vermelden, is dat sommige klanten naar de FILA winkel of de Kentucky Fried Chicken gebracht willen worden, opzich maakt het niet veel uit, maar kvond het wel een grappig detail.

Review Crazy Taxi
3,5? Goed gegokt! Alleen het cijfer werd toch 1,0 minder!

The Crazy World
De stad is niet echt wat je zegt mooi, eveneens de karakters, de auto's, ze zijn allemaal lelijk. De Gamecube bestaat sinds 2002 en SEGA komt met 1999 graphics op de proppen. Naast dat reageert alles ook nog eens gaar. Als je crasht dan lijkt het wel alsof de auto waar je tegen aan ramt één groot betonnen muur is terwijl jij helemaal wegvliegt, terwijl het andere moment het juist andersom is. De graphics zijn zo slecht dat je de eerste seconde al bijna neigt naar de Power Knop! Daarnaast is de Gameplay wat dat betreft ook erg dom en gaar uitgewerkt. De bestruring klopt ook voor geen meter. Als je bijvoorbeeld volop gas geeft duurt het 10 seconden voordat de auto ook echt naar voren gaat. De besturing is ook nog eens vaag ingedeeld. A is niet gassen zoals je zou verwachten, maar A is de auto in zijn vooruit zetten. R is gas geven, L is remmen en B is in zijn achteruit zetten. Misschien dat sommige dit logisch vinden, maar in ieder geval reageert het spel niet goed op je besturing. Het duurt minsten 1,5 seconden voordat het spel ook echt reageert op je acties en dat is natuurlijk te langzaam.

Review Crazy Taxi
Je moet naar links, maar dat betekent niet dat je dan overal doorheen kan!

Let's Go spend some Crazy Time!
Ok, de graphics zijn slecht, de gameplay is ook klote evenals de besturing. Nog meer negatief? Ja hoor! Dat je geen enkel doel hebt in het spel! Je kan wel geld verdienen, maar daar kan je niets mee. Geen auto upgrades, geen nieuwe steden of wat dan ook! Het enige wat je kan is je High Score verbeteren, maar wie zit daar nou op te wachten? Er is ook geen Multiplayer aanwezig, dat zou opzich wel grappig geweest zijn. Je kan ook nog opdrachtjes uitvoeren die helemaal nergens op slaan en de diepgang ook niet verbeteren. Iets positiefs dan? Nou.. de soundtrack van de game is best wel goed, er word goeie muziek gedraaid terwijl je aan het rijden bent. Helaas word dit ook weer onderbroken door irritante klanten die zitten te schreeuwen dat je sneller moet!

Het lijkt me duidelijk dat Crazy Taxi een wanproduct is geworden. Niets werkt goed en de graphics en gameplay stammen nog uit de 20e eeuw. Je bent echt Crazy als je hieraan je geld gaat uitgeven!

Gameplay: 3,2
Grapics: 2,1