Review Spider-Man

Spelers: 1
Publisher: Activision
Developer: Treyarch
Leeftijd: 12+

Elke populaire film krijgt meestal ook een bijbehorende game. In 2002 was het de beurt aan (mijn persoonlijk favoriete) stripheld Spider-Man!

Spider-Wie?
Spider-Man volgt slapjes het verhaal van de film, waarin Peter Parker, een Geek op school verandert in Spider-Man. De vader van de beste vriend van Peter daarentegen, verandert in zijn aartsrivaal: The Green Goblin. Terwijl je je weg vecht naar de Goblin, kom je ook andere aartsrivalen tegen dit er in deze game echt heel erg tof uitzien, evenals Spider-Man zelf!

Review Spider-Man
Misdaad loont niet! Je krijgt er echter wel klappen van!

Webswinging and Fighting!
Spider-Man kan in deze game weer heel erg veel doen met zijn spinnenactiviteiten. Laten we beginnen met het slingeren, dit is onrealistisch. Al sta je op het hoogste gebouw, je kan alsnog slingeren! Alsof het webdraad zich aan een wolk vastkleeft ofzo… Dan heb je nog de andere webmoves die Spidey heeft. Je kan je vuisten versterken door er web omheen te doen, je kan je vijanden vastmaken en je kan weer als vanouds een webbal op iemand afvuren. Allemaal standaard moves die we al hebben gezien in eerdere Spider-Man games, niet echt vernieuwend dus. Het vechten is ook precies hetzelfde als in de PS1 titels: Spider-Man en Spider-Man 2: Enter Electro. Spidey kan weer standaard moves uithalen. Hier hebben ze echter wel een uitbreiding voor gedaan. Je kan namelijk nieuwe combo's vinden die wel echt nieuw zijn. Sommige van deze Combo's zijn echt handig en sommige zijn weer cool. Helaas zijn de meeste overbodig en bieden geen enkele toevoeging aan de Gameplay.

Review Spider-Man
Je zou maar een kwartje op de grond zien liggen.

Missies en Graphics
In de levels moet je vaak hele standaard dingen doen: red Mary Jane (het liefje van Spider-Man), beuk hem in elkaar, ga naar punt B enz enz. Wel wordt dit erg tof in beeld gebracht. De hoogtepunten van de game zijn dan ook de Boss-Fights van figuren uit de strip/film. Wat ik persoonlijk het grootste minpunt vond was het gedeelte waarin je bij Oscorp moest inbreken, dit werd namelijk bewaakt door overdreven High-Tech robots. De Level Boss daarvan was een gigantisch grote robot. Gewoon niet realistisch en het past ook niet bij Spider-Man, zowel niet in de film als in de strip.

Spider-Man is een typische film-game. De gameplay is niet diepgaand, de missies zijn standaard en de moves zijn ook niet al te bijzonder. Echter, fans van de film en de strip zullen dit uiteindelijk wel een leuk spelletje vinden, niet meer, niet minder.

Gameplay: 6,0
Grapics: 8,0
Replay: 3,2