Hier vind je onze eigen review van Mario Kart Double Dash!! We hebben het spel Mario Kart Double Dash!! eens goed getest en hieronder vind je ons oordeel.

Review Mario Kart Double Dash!!

Spelers: 1-4
Publisher: Nintendo
Developer: Nintendo
Leeftijd: 3+

Op elke Nintendo Console of Handheld komt er wel een nieuwe Mario Kart, Nintendo zou gek zijn als ze dat niet zouden doen bij de Gamecube. De Mario Kart reeks staat als een huis en de Gamecube ook nog eens. Eens even kijken of Nintendo nog iets leuks heeft gedaan met Mario Kart: Double Dash!!

Vernieuwend?
Nintendo schreeuwde dat er vernieuwing zou komen in de nieuwe Mario Kart voor de Nintendo Gamecube en die vernieuwing is gekomen! Nog even voor de niet-kenners, Mario Kart is een race reeks gebasseerd op de Mario wereld waarin je met Mario en zijn vrienden gaat racen tegen elkaar en elkaar kan lastigvallen met Items, Power Slides enz. Wat is er dan vernieuwend aan deze Mario Kart? Je moet dit keer namelijk een duo kiezen om te kunnen racen! Dat betekent dus dat je de meest vreemde duo's kan kiezen; Mario en Bowser, Yoshi en Wario.. het is allemaal mogelijk. Je kan het zo gek mogelijk maken! Daarnaast moet je ook nog eens een kart kiezen, deze verschillen namelijk heel erg van elkaar. Dit allemaal brengt het strategische gedeelte van de game naar voren... hoe?

De Mario Kart Double Dash Strategie
Voordat je blind kan gaan racen, heb je een klein beetje strategie nodig. De combinatie: welke 2 karakters en welke kart ga ik kiezen? Heeft erg veel invloed op welke items je krijgt en hoe je rijgedrag is. Neem alleen al het gwewicht van 1 van je karakters die je kiest. Als 1 karakter in de klasse Zwaar (Bowser,Wario) zit, dan kan je al geen lichte kart nemen. Als je een medium karakter neemt en een kleine ben je ook gedwongen om een medium kart te nemen. Daarnaast heeft elk duo een eigen special item. Mario en Luigi hebben de vuurballen, Wario en Waluigi hebben de bob-ombs enz enz. Je kan ze met elkaar combineren, dus het is nooit slim om een duo als Mario en Luigi te nemen omdat je dan 2x dezelfde special item kan krijgen. Ik kies bijvoorbeeld altijd Toad en Diddy Kong, ze zijn allebei licht (dat is mijn persoonlijke voorkeur), Toad heeft een special item voor als je vooral achter staat en Diddy Kong heeft een special item voor als je vooral voor staat. Dit soort dingen vind ik al erg leuk aan de game en dan hebben we de game in feite nog niet eens gespeeld.

Review Mario Kart Double Dash!! Review Mario Kart Double Dash!!
Wat staat daar nou? DK… ah ik weet het! Donkey Kart! Toet Toet! Pas op! Ahhh!

Blik uhh... Banaan op de weg!
Je hebt in totaal 16 circuits om te kiezen, varierend van lastige Bowser Kastelen tot de legendarisch moeilijke Rainbow Road. Elk circuit heeft wel iets aparts, zowel kwa stijl als kwa strategie en rijgedrag. Een belangrijk element in de Gameplay is de Power Slide. Door op L en R te drukken ga je sliden, maar als je dan een bepaalde beweging met je Control Stick doet en vervolgens de L of R loslaat, krijg je een mini-boost. Aan het begin denk je misschien dat het geen hol uitmaakt, maar het maakt wel degelijk uit. De items zijn weer als vanuits, Mushrooms, Bananen, Koopa schilden, ze zijn allemaal weer aanwezig. Wat anders is dan bij alle andere Mario Karts is dat je dit keer geen 3 schilden meer kan krijgen, dit kan alleen als je de karakters Koopa en/of Paratroopa kiest. Als je dan 3 schilden hebt, zweven ze niet om je heen als bij de voorgaande delen.

Lol op de Bank!
Zoals altijd bij Mario Kart titels is de Multi Player het allerbelangrijkst. Je hebt natuurlijk standaard dat je tegen elkaar racet. Maar daar wou ik het niet al te lang over hebben. In dit deel zitten er Battle Modes, in deze modes draait het niet om het racen door circuits, maar om de items die daarin voorkomen. Je hebt verschillende modes, maar het principe is om elkaar af te knallen, te laten slippen enz door de verschillende items. Deze Mario Kart heeft ook een Co-Op, eentje die uiterst interressant is. Zo moet je echt samenwerken in 1 kart wil je ook heelhuids door een race heenkomen. Één speler moet sturen, terwijl de andere items moet gooien, maar het gaat nog veel verder dan dat. Als je bijvoorbeeld tegelijkertijd bij het begin van een race een Start Boost krijgt, krijg je het dubbele, een zogenaamde Double Dash! Het is ook veel leuker om te winnen met zijn 2en tegen 2 andere dan in je eentje, omdat je dan het gevoel hebt dat je meer gedaan hebt.

Mario Kart Double Dash!! is een meer dan waardig deel in de Mario Kart reeks, de circuits zijn leuk, de graphics zien er mooi uit en de Co-Op is in het bijzonder een leuke toevoeging aan de serie. Wil je een avondje lol hebben met je vrienden? Mario Kart Double Dash!! mag dan zeker niet ontbreken!

Gameplay: 9,3
Grapics: 8,2
Replay: 8,6